Rak piersi to najczęstszy nowotwór złośliwy u Polek. Niestety, co roku obserwujemy rosnącą zapadalność na tę chorobę. Odpowiednio wczesna diagnostyka pozwoliłaby uratować dziennie aż 7 kobiet. Grupa Muszkieterów od 9 lat aktywnie zachęca
do badań diagnostycznych, prowadząc kampanię profilaktyczną raka piersi „Muszkieterowie dla Polek”. W drugim kwartale tegorocznej akcji w Bystrzycy Kłodzkiej przebadanych zostało 36 kobiet.
Aż w 80 proc. przypadków zachorowań na nowotwór piersi, za przyczynę zgonu odpowiada zbyt późne wykrycie choroby. Dlatego tak istotna jest odpowiednio wczesna diagnostyka i edukacja pacjentek. Grupa Muszkieterów od 9 lat aktywnie zachęca kobiety do badań profilaktycznych i przełamania bariery leku przed ich wynikami. W ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” kobiety, szczególnie w wieku 50-69 lat, należące do grupy największego ryzyka, mogą poddać się bezpłatnemu badaniu oraz skorzystać z porad ekspertów w specjalnych mammobusach, przy wybranych sklepach Intermarché i Bricomarché.
– Badania umożliwiające wykrycie nowotworu mogą budzić wśród kobiet lęk, jednak wczesne wykrycie choroby pozwala w wielu przypadkach na całkowity powrót do zdrowia. Organizując co roku akcję „Muszkieterowie dla Polek” podkreślamy, jak istotna jest odpowiednia profilaktyka i zachęcamy panie do regularnych badań mammograficznych.
– mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów. – W II kwartale tegorocznej kampanii, podczas 18 dni badań przebadane zostały 743 kobiety w 16 miastach. W Bystrzycy Kłodzkiej było ich 36 – u 4 pań wykryto zmianę łagodną, natomiast 2 pacjentki otrzymały skierowanie na dodatkowe badania w ramach diagnostyki pogłębionej.
Partnerem akcji „Muszkieterowie dla Polek” jest Niepubliczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronie www.muszkieterowie.pl, www. Intermarché.pl i www.bricomarche.pl